Послания и съвети
Цветовете като част от графичното оформление имат способността да въздействат подсъзнателно на потребителското поведение и на емоциите. Затова нека разгледаме с какви асоциации се свързват някои от основните нюанси:
Червен – в дигиталния свят по-наситените нюанси на този цвят са подходящи за стилизирането на кулинарен блог, сайт на ресторант или винопроизводство, тъй като е доказано, че червеното в по-тъмната си гама стимулира апетита. Не е препоръчително да се използва при направата на лога и уебстраници, целящи да спечелят доверието на аудиторията, защото се счита, че поражда усещане за безпокойство и агресия.
Оранжев – ако искате да подканите аудиторията си към действие, определено трябва да използвате оранжеви елементи и бутони в оформлението на Вашия сайт. Наличието на оранжев акцент предполага достъпност на услугите и вдъхва доверие.
Жълт – за да привлечете вниманието на потребителите върху конкретно съдържание или важна информация, жълтото определено трябва да е цветът, на който да заложите. Може да го използвате в различни банери и карета, на които искате да акцентирате в уебстраницата си.
Зелен – асоциира се със спокойствие и надеждност. Обикновено този цвят е предпочитан от сайтове, свързани с екология и природозащитни организации или инициативи. Освен това е един от най-често използваните тонове в технологичния свят, тъй като е символ на иновациите и новото начало. Нюансите от тъмнозелената гама са предпочитани от много финансови институции и сайтове, които се занимават с валути. Смята се, че този цвят отключва въображението и креативността.
Син – това е цветът на спокойствието и сигурността. Различните му нюанси се използват в логата и бранд идентичността на някои от най-популярните социални платформи като Facebook, Twitter, LinkedIn и Behance. На него разчитат и известни автомобилни марки като Volkswagen, BMW и Ford. За да обобщим накратко, ще кажем, че синият цвят се е наложил в дизайна на световните компании с единствената цел да спечели доверието на потребителите и да ги убеди в качеството на предлаганите услуги. Синьото категорично е цветът на бизнеса. Колкото по-тъмен е нюансът, толкова повече се засилва усещането за стабилност и надеждност на бранда.
Съвет: Избягвайте употребата на син цвят при оформлението на сайт с кулинарна насоченост. Този цвят потиска апетита и блокира сетивата, отговарящи за процеса на хранене.
Лилав – в случай че имате съмнения на какъв цвят да заложите, когато правите сайт за бижута, козметика или дамски принадлежности, експериментирайте с нюансите на лилавото. Счита се за кралски цвят, но често пъти се асоциира с духовност, мистичност и фантазия. Определено не се препоръчва употребата му, когато искате да подканите потребителите към някакво действие посредством call-to-action бутони.
Розов – глобално погледнато розовият цвят е символ на романтика, невинност и младост. Може да се каже, че е подходящ избор при графичното оформление на личен блог, моден сайт или сайт за красота и козметични услуги. Освен това може да се добави като цветен акцент в уебсайт за благотворителни каузи, терапевти, както и в сайтове за деца.
Съвет: Бъдете предпазливи с използването на розовия цвят, защото може да отблъсне аудиторията и да се приеме като признак на незрялост.
Черен – определено трябва да се подходи с особено внимание с този цвят. Препоръчително е да се избягва присъствието му в дизайна на сайтове за здравеопазване, финанси и хранене. Няма как да пренебрегнем факта, че черната гама е предпочитана от някои много луксозни брандове в областта на модата, автомобилната индустрия и технологичните продукти.
Бял – въпреки че е обвързано с позитивни конотации като съвършенство, креативност, класа и елегантност, бялото крие риск от отегчение за посетителите на един уебсайт.
Правилният избор на цветове за Вашия Уебсайт, помагат да:
- стилизирате посланията, които изпращате на Вашите потребители;
- създадете по-добра концепция за брандирането на бизнеса си;
- въздействате подсъзнателно на аудиторията си с правилни емоционални и психологически похвати;
- подобрите в пъти потребителското преживяване;
- изградите работеща маркетингова стратегия за успешно развитие на Вашия бизнес;
- разберете как да се отличите от конкурентите си и да привлечете повече посетители на Вашата уебстраница.